Dit is zo top! - Reisverslag uit Lund, Zweden van Jasper Kasmteeg - WaarBenJij.nu Dit is zo top! - Reisverslag uit Lund, Zweden van Jasper Kasmteeg - WaarBenJij.nu

Dit is zo top!

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

20 Januari 2014 | Zweden, Lund

Alweer een tijd niks van me laten horen, maar de tijd vliegt hier echt!

Lund is geweldig, het is een stad bom vol met buitenlandse studenten en er is altijd ergens een feest. Er zijn twaalf verenigingen waarvan je mag kiezen van welke je lid wordt. Je bent in de andere verenigingen nog steeds welkom, maar je krijgt korting in je eigen vereniging. In je vereniging kan je bar diensten draaien en lunchen en ze hebben vaak een sauna of zwembad(erg nodig hier). Alles is erg duur dus voor het uitgaan is er in elk studentenhuis wel pre-game, wat voornamelijk drankspelletjes zijn. Daarna ga je uit tot 3 uur en dan is er overal een afterparty.

Ik heb de afgelopen week alleen maar introductie dingen en elke dag 3 uur Zweedse les gehad. Zweedse taal is trouwens goed te lezen en te schrijven, maar spreken en verstaan is lastig. Veel lettercombinaties zorgen voor moeilijk te begrijpen uitspraken waarbij je soms hele zucht-achtige uitspraken krijgt. Ik laat het thuis wel eens horen:)

Deze week is stage begonnen. Simpele dagen van 8-14 en ik heb 2 presentaties die ik in de avond moet geven. Er zijn erg veel verschillen in mijn vakgebied tov nl. Heel interessant:) en mag echografie doen wat altijd een leuke bonus is:)

Ik heb trouwens al een tandarts bezoek achter de rug. Op mijn tweede dag brak een stuk van mn tand af toen ik muesli at. Natuurlijk niet echt iets waar je op zit te wachten op je tweede dag. Ik kon gelukkig 3 dagen later tussendoor langs komen omdat iemand af belde. Bleek mn hele tand van binnen verrot te zijn. Het zat 1mm van mn zenuw af! typisch dat zoiets natuurlijk nu gebeurde. De tandarts heeft het gelukkig gerepareerd. Voor de duidelijkheid ik was een maand geleden bij de tandarts geweest ter controle. Mn Zweedse tandarts zei dat dit proces al veel langer bezig was en dat ik een incompetente tandarts had. Dus dagggg gerko!!

Op het tand gedoe na gaat alles goed en ik heb het erg naar mijn zin. Ik mis jullie wel natuurlijk, maar ik zou dit ook voor geen goud willen missen!

  • 28 Januari 2014 - 13:14

    Je Thorax Chickie:

    Heeeee Jasper!

    Vet gaaf dat je Zweedse les krijgt! Hoe vaak krijg je die lessen dan? Gedurende je hele stage?
    Leuk dat je het zo naar je zin heb! Lekker feesten is nooit verkeerd! :)

    Geniet er maar van!
    Ik zit inmiddels in mn laatste week op werk!

    Doeiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Ik ben een student die momenteel in zweden studeert.

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 779
Totaal aantal bezoekers 2941

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 13 April 2014

Lund

25 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

25 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

25 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: